Arne Anka

"Om man inte själv minns alla idiotier man har stått för ska garanterat någon annan göra det"

"Nåt om att en dramatikers främsta uppgift är att visa folk som de inte vill bli sedda. Åjamenar, i såna fall är jag en jävligt bra dramatiker"

"Snarare är det verkligen i sig vettu som diktas till av en riktig illvillig jävel vettu. Som vem då till exempel? Ja, Jens Orback"

"Ja det måste ha varit när Leonard Cohen kom i målbrottet!"

"Ytliga tider nuförtiden. Rave och hiphop det är kommersiell smörja, tacka vet jag fjällräven och analsex"

"Även islandströjor kan dölja spetsunderkläder"

"Klockan har inte slagit alkohol och stängningsdags än!"

"Vi lättar på majongtrasan lite"

"Attributens attraktionskraft är den inledande fasen till fortplantningsakten vilket är förutsättningen för allt liv och sålunda i förlängningen livets mening. Jomen Arne, man kan inte knulla sig fram till själen! Nä, men man kan försöka!"

"...då kommer det en bondjävel och bygger en gärdesgård runt en"

"Idioten va? det är den mest utmärkande av alla mänskliga egenskaper. Manifesterar sig inte minst i vår relation till döden. Döden? Javisst, det är där vi skiljer oss från djuren: En hund han vet jö inte att han ska dö, alltså kan man inte klandra honom för att han viftar på svansen va? Människan däremot hon vet att hon ska dö och ändå viftar hon på svansen. Du vet det är det här som gör livet så olidligt för oss, vi är medvetna om döden. Tiden blir outsägligt dyrbar, vill man inte slösa bort den med sånt som tråkar ut en. Tråkmånsar va?"

Plötsligt förstår jag varför mamma inte lät mig se hela filmen. Nu ger jag tillbaka :)

Kommentarer
Postat av: jessi

jag är tillbaka! härliga kommentaren får man fråga från vilken film?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback