Mänsklighetens mindre älskvärda beteenden

Tänker räkna upp något som jag tycker är det mest minst älskvärda av mänsklighetens alla beteenden som den får för sig ibland. Och jag är medveten om att detta är mina subjektiva åsikter som utgår ifrån min uppväxt och mitt liv och den omgivning jag haft och allt annat som skolan vill att vi ska ta in när man diskuterar ett ämne. Det hela har med psyket att göra. Gör man illa människans psyke så gör det precis lika ont som en amputering skulle göra. Nuförtiden tror jag inte att man inte tar psykiska problem lika allvarligt som kroppsliga, men har man inte upplevt några psykiska problem så jämför med valfritt kroppsligt dito. Det jag inte kan tåla hos människan är hennes förmåga att mobba, utfrysa, psyka, håna och på andra vedervärdiga sätt såra folk. Nog för att ett slag med en golvklubba skulle göra jaefligt ont ett bra tag, men gör ont i själen på samma sätt.

Det var allt från mig idag. Tack för att ni lyssnat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback