Scific till Dokumentär

Hmm. Det tycks sig att min scifictionperiod har kommit att avlösas av en dokumentärfilmsperiod. Och ändå har jag en massa scifictionfilmer som jag ska se men som jag inte hunnit glutta på. Aja :P

Hittills har det gluttats på:

The Root Of All Evil (En dokumentär som är vinklad istället för mot islam och terrorism så mot kristnas alla olika underreligioner och judendomen, men kommer snart att bli en kamp mellan teologi och vetenskap där vetenskap har faktiska bevis vilket inte teologin har. Det är väl ungefär huvudtesen. En utmärkt film för den ateistiska som får alla sina religionsfördomar uppfyllda. Eftersom jag gillar Religion så tycker jag att den fick alltför mycket dynga på sig, fast om en motsats film gjorts där det var Vetenskapen som stod i en bergshög hop dynga så skulle jag klaga på Religionen så…
Det positiva elementet var att man fick höra mycket av intervjuerna, och inte som i Bullshit där Penns röst avbryter intervjuoffret gång på gång och de klipper så ojust på sina ställen)

1200 Miljarder (En svensk dokumentärfilm om vad alla Sveriges medborgares skatt går till. Hur mycket man än blir påverkad av filmen så är alternativet att sluta betala skatt inte något att försöka uppnå)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback