Blod är inte tjockare än telefonkatalogen

Idag har jag först blivit snuvad på min sömn, ändå så går jag upp och äter min vanliga müsli(för min krångliga mage, och sedan så finns det ingen bättre frukost än Crunchys ”Banan/Jordgubb”-smak. Har faktiskt kommit på att den även är god utan filmjölk, för med för mycket filmjölk försvinner smaken. Annars så blir det utmärkt kombination av filmjölkens sura grundsmak och müslins sötma) med två hårdmjuka(ni vet den nya sortens bröd, där hälften är hård och hälften mjuk. Typ) mackor med marmelad. Stack sedan iväg till busshållplatsen och väntade på buss 740 som vi(me and mommy) åkte till IKEA med. Där köpte vi en pajform(som skulle gå sönder på grund av en plastpåse som såhär den 1 dec ville spela oss ett litet spratt), en julstjärna(blomman, vad tänker ni annars på?), en dörrmatta(inga mer tidningar som sprider grus över hela hallen). Ja, det var det.

Utan några bestämda planer så gick vi till mormor och Börje(hennes man) och Rufus(Monamis ersättare, om man nu är cyniskt lagd). Har längtat ända sedan i måndags då jag inte kunde träffa henne för jag hade ett seminarium som förstörde planerna, och när vi skulle baka lussekatter i torsdags så kunde hon inte heller. Så då försökte vi den 1 december och kanske var det julstämningen som gjorde att hon släppte in oss. Eller inte nej…

Mormor har ramlat, detta har hennes läkare räknat, lika många gånger som hon har fingrar på händerna. Tack guskelov att det inte är mer! Ganska läskigt när man tänker tillbaka på alla olika bandage som man minns mormor haft. Finns trevligare minnen. Så vi avhjälpte henne med att handla och laga mat(julkorv och potatis. Ahhh, den där kryddpepparn är en perfekt smaksättare), fixa till lite julstämning på ställen där sådan var ickebefintlig och behövdes, gick ut med hunden, göra henne trevligt sällskap såhär 23 dagar innan jul. Hon behövde det, och jag behövde träffa henne.

Hmm, då och då så började Börje plötsligt brista ut i sång och jag vågade inte riktigt försöka mig på de högre partierna i ”Gläns över sjö och strand”, men efter detta nitiska intresse för AOR Rock/Rockgrupper med operatiska element/Power Metal/Melodisk Rock så vill jag lära mig sjunga sådär högt. Typiskt att man är kille och inte kan mäta sig med en kvinnlig sopran…
Men att lära mig sjunga, det är ännu ett intresse jag vill jobba på, tillsammans med att lära mig finska, ryska, japanska. Undrar när man ska komma sig för? Aldrig? Ja!

Konserter att se fram emot: Sweden Rock Festival-kickoffen imorgon som sänds över webben. Tyvärr så ser det mörkt ut för min del, har förlorat 5 spänn i någon form av inträdesavgift, och det går inte att se filmen. Har jag fel version av WMP eller har jag inte rätt Mozilla plugin?

Den på måndag. En akustisk afton där Dissections låtar tolkas. Fri entre - det är precis dessa konserter jag har råd med såhär i jultider - på Repulsive. Fast det viktigast här är inte konserten, utan att jag träffar grabbarna grus som jag inte träffat på år och dar. Ok att jag är asocial av mig men efter flera månader så piper min umgängesmätare illrött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback