Det börjar närma sig

Det blev inget partajande hos Jeanette i Torsdag, men likväl fick jag äta mig mätt, stoppades på med en massa grunkomojänger både julpynt och så allas julklappar från familjen Tengvall. Min brorsas gamla och trånga fingervantar – som han inte använder längre och som jag tillfälligtvis brukar – blev utbytta mot ett par läderhandskar á la skurkhandskar i svenska dokusåpor typen Rederiet och Tre Kronor. Sedan gav hon mig mikromat och så bautabillig pasta med tillhörande såser. Så om jag inte skulle klara mig till julafton förr, så gör jag det garanterat nu. Jeanette följde mig till busshållplatsen innan hon skulle hem och göra i ordning för festen, och då upptäckte vi att min syrras och min brorsas båda julklappar hade varit för blöta så att pappret gått upp – för er som inte har gjort ullvantar någon gång så för att ge dem den där smått noppiga men ack så fluffiga utseendet måste man rugga dem. Och de hade inte torkat sedan ruggbehandlingen så nu ska jag till Jeanette på onsdag istället och plocka upp de sista julklapparna. Där bjuds jag på mat – yes, behöver köpa ännu mindre mat tills jul – och då tänker jag även ge Jeanette & co. samt Mormor och Börje deras presenter. Har som ni kanske märkt vänligt kärv ekonomi och då är det tur att man ska vara så bra på att rita julkort. Inte för att jag kommer upp i min brors nivå – han är familjens konstnär och ta efter gammelmormor, jag är familjens författare och ska väl ta över farfar som skriver sina memoarer :P – men jag kan måla riktigt snygga julkort. Vad mycket skryt det blev här plötsligt…

På tisdag innan jag ska till Jeanette så blir det uppenbarligen avslutningsmiddag på Carolinas skola – ännu en dag då jag inte behöver *THUD* Aj… vad gjorde du så för?
Sedan så var det så länge sedan jag var min fadersgubbens min så jag ska nog åka till dem dan före dopparedan och smaka på stämningen – kanske även på en del andra… *höjer klubban* ok, ok, jag ska inte säga något mer om det. Jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback