I'm just a rainy kind of guy

Okej, det är tråkigt att det kommer växthuseffektsregn istället för lite små korn av fruset vatten. Men om jag fick välja vilket väder det ska bli imorgon så väljer jag faktiskt regn. Jag vet inte riktigt varför jag gillar regn så mycket. Är det för att alla häftiga filmscener alltid utspelar sig i regnet – tänk slutscenen i The Matrix? Är det för att det som en gigantisk dusch utomhus där man inte behöver bry sig om vattenkostnaden?
Och det får inte regna på vilket sätt som helst. Duggregn(varför finns det ett ord för småregn, men inte för småsnö?) är okej, och står regnet som spön i backen något alldeles förskräckligt så gillar jag det inte heller. Det ska vara balanserat. Kanske inte ska gå ut i lövtunn sommarjacka när det regnar på sommaren, utan bra klädsel så att man inte blir kall. Och jag tror heller inte att om jag skulle vara ute tillräckligt länge så skulle håret inte bli värre än om man – med mitt sorts hår – går på en konsert på dagen då man tvättar det – för då är det förstört 3 dagar framöver. När det regnar så är det förstås av med paraplyn och regnkläder, det ska kännas och märkas att du har varit ute och sjungit i regnet. Det är bara så obeskrivlig härligt med regn!

Imorgon kommer det att bli nytt år. Eller det kommer att bli det räknat från och med nu också, men ni förstår vart jag vill komma. Jag tänker be er alkoholdrickare därute att ta det försiktigt med drickat! Jag är högst medveten om att bara för att säger åt er att inte dricka så kommer ni att dricka än mer. Men jag vet jö att ni vill det så allt blir bara positivt. Kanske inte i slutändan men men… :P

Kommentarer
Postat av: anna

hjälp mig och bestäm min nyårsoutfit..
kolla min blogg !

Postat av: Jessica

Japp regn är bara för underbart, föredrar heldre spöregn än duggregn dock. De ska kännas, allt bara försvinner tillsammans med regnet.

Paoulo Coelhos böcker är verkligen insiktsfulla tycker jag, har nyligen börjat läsa en av hans nyare böcker Zahiren som är en roman om besatthet och medmänsklighet. Men skulle väldigt gärna vilja läsa veronika bestämmer sig för att dö, den tror jag är väldigt bra :)

Men man får verkligen inte vara stressad eller liknande när man läser böckerna då försvinner lätt orden och man förstår inte innebörden av dem :)

2007-01-03 @ 14:40:50
URL: http://b2002.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback