Varför är boxningsringar fyrkantiga?

Min åsikt i amatörboxningsdebatten är, och jag vet inte riktigt om jag förstod vad de riktigt dryftade om men, att jag håller med den gamle boxaren som argumenterade mot en neurolog. Han sa angående förlusten av hjärnceller i ringen att boxare var medvetna om detta och om anledningen till att man var emot boxning i Sverige är för att man vill skydda sina medborgare från så lite hjärncellsförlust som möjligt, så bör man titta på alla de ungdomar som varje fredag när de lever om och svirar och tar dö på ett flertal hjärnceller. Eller det finns andra områden som är viktigare än boxningen. Och jag tycker detsamma, boxaren är säkert medveten om skadorna och att han kan få boxningsdemens, och vill han boxa så ska han väl få göra det, eller? Håller även med den gamle boxaren i studion när han sa att förbjuder man boxning som man gjort hittills hittar de som vill boxas andra sätt att få ut sin ilska i slutna grupper. Man ska inte låta samhällets rädsla för sina invånare begränsa att folk som gillar att boxas ska få det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback