Väskor

Vet ni vad som kille ibland saknar när jag ska gå ut och göra något ärende? Väskor. Eller det behöver inte vara väskor, men i varje fall något som man kan stoppa onödiga prylar i. Vi killar använder inte väskor på samma naturliga vis som vissa tjejer slänger sina prydliga Gauchoväskor över axeln, eller tokken därna extremt små varianter, typ, aftonväska där vissa tjejer kan proppa ner oanade mängder grannlåt. I varje fall, vi killar har inte ett väskmode på samma sätt som ni kvinnor har det. Vilket gör att ska man ha med sig en bok och sin lillasyrras handskar – som när jag skulle till hennes avslutningsmiddag idag – så har jag inget att bära det i. Det fick bli en nödlösning – en sådan Coopkasse som varje modemedveten A-langares har nuförtiden – och det ser inte snyggt ut. Vanligtvis så brukar jag ha min ryggsäck vart jag än går, det bidrar till att ge mig det där nedtryckta, blyga, inte-ta-mer-plats-än-nödvändigt utseenden which I go after, det kändes aningen överdrivet. Varje gång man går på konsert blir det att stoppa fickorna fulla med mobiltelefon, nycklar, öronproppar och plånbok. Då är alla mina fyra fickor upptagna och jag kan inte ta med mig mer. Visst är det positivt om jag håller allt jag tar med mig till ett minimum, men har vi verkligen inte uppfunnit något bättre än väskor? Eller är det bara jag som är opraktisk och inte behöver the beauty with purses?
Finns killväskor, finns magväskor, men näää… that’s not me.

Behöver hjälp och kommentarer tack!

Kommentarer
Postat av: Guldpärla på helgon

Du har en viss poäng, dock finns det axelremsväskor (gärna gröna) väldigt fina på killar. Beror iofs på vilket "stilhåll" man är lagd åt.

Knepigt problem.

Okej, den var värd en kommentar. ; )

2006-12-19 @ 22:04:25
Postat av: Elin

Har inte tänkt på detta förut, men jag är rädd att stora fickor är det enda som gäller då man inte vill bära väska eller påse. Kan rekommendera en "snyggare" påse än coop dock. Du har rätt om A-lagarna. OCH om vad man ger för intryck om man bär ryggsäck.. ibland iaf. Är väldigt prakiskt med sådana dock. See ya in school mate.

Postat av: Nisse

Det är ett problem som drabbar mig ibland också. Vart ska man egentligen lägga sakerna? Jag tror mig ha funnit en lösning (i varje fall för mig). Jag brukar använda mig av en påse från SF-bokhandeln. Hyffsad storlek och så ser man inte ut som en A-lagare. De är även lite mer robusta i sin konstruktion än Coop påsarna ;)

2007-01-12 @ 08:49:37
URL: http://nizzah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback