Ute och joggade

När jag var ute och joggade de 10 minutrarna till min skola - om man går tar det väl ungefärligt 15, lägg till eller dra ifrån några minuter - för att hämta en av de böckerna vi ska ha till den sista föreläsningen innan loggbokstentamen för moment 2 i kursen så på hemvägen stötte jag på en bortirrad man. Säkerligen hade han lagt sitt 50 och 60-årskalas långt bakom sig och till ursprunget måste han ha varit afrikansk. Mannen kastade en fråga till mig "Do you know where to get to the sjukhus?" Man hörde att hans vokabulär hade haft problem att bjuda in ordet sjukhus, och att han använde det svenska ordet var precis som att han inte trodde att jag kunde förstå det engelska ordet för sjukhus. Jag bytte snabbt språk i hjärnan och gav honom instruktionerna, men så ville inte nervsignalerna fram när han tackat mig. Vad är den engelska korrelationen för vassego'? När han var utom hörhåll skrek jag "Your welcome" och hoppades att han skulle höra. Jag tror inte han gjorde det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback