Alla måste utvecklas

Oavsett inom vilket område vi dryftar om så tror jag på utvecklingen, oavsett hur mycket konservativa krafter drar och sliter inom området för att till slut kunna vinna med flaggan i topp och sedan kunna använda som ett bevis på att de hade rätt. Menar du med utveckling att man strävar emot något? Ja, det menar jag. Kanske är det bara skitsnack, kanske finns det inte något att sträva emot?
I hear you, och även om det är så och jag accepterar möjlighetens existens, så tror jag ändå på utveckling och att man måste tro på att man strävar mot något mål, mot något bättre, behöver inte vara en överdriven utopi men i varje fall något att sikta mot.
Sen om det verkligen är så, visst det kan vara så att det bara är en mänsklig konstruktion som man tänkt ut för att inte gräva ner sig i svarthet och depression, men man behöver väl inte sluta sträva trots det? Man behöver inte bli modfälld bara för det?
På så sätt blundar jag inte för möjligheten men låter mig heller inte möjligheten bli ett hinder i vägen för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback