If you lived beyond your means, you can die beyond them too!

Det är nog dags att lägga upp lite mer problem. Har relativt liten läsekrets än så länge och jag tror nog att mycket av det beror på att jag inte har delat med mig så mycket av mig själv. Inte så mycket som att jag tror att det är ett måste med en blogg, men för att det säljer lika mycket som det säljer att göra nakenscener i filmer. Då är det dags tänkte jag att blottlägga de sidor av mig själv som spräcker hål på bubblan alla har om den blyga, snälle, gode, laglydige gossen som heter Christian. Ett namn som om något lyser alla antikristna i ögonen och som de skulle bli mobbade för om de blev döpta till. Ett namn som om en kristen får det namnet gör att hela hans väsen, inklusive hans stämpel, strålar av all den glans som man kan se hos riktigt, fanatiska kristna.

Snart är det lördag igen och jag tänker helt enkelt inte åka på lördag. Jag blundar för min blyghet och introverthet och säger istället att det kommer kosta för mycket att inte åka dit. Jag har redan köpt upp alla mina månadspengar för oktober och vi är inte ens i mitten av månaden, och därför var jag nödgad att tvångsälja vissa delar av min skivsamling. Dock var det mest alla death och blackmetal-plattor, och jag har enbart köpt dessa skivor för jag har velat bli någon jag inte är. Tänk vilka starka krafter grupptrycket kan uppbåda, va? Atombomben borde slänga sig i väggen när den hör detta! Jag fick väl ihop en sisådär 600 polletter – och då hade jag en jäligt trevlig tur vid min sida som gjorde att jag kunde sälja två exemplar av samma skiva. Men jag tänker ekonomisera dessa mycket sparsamt, nästan med en snålhet som man bara kan hitta hos riktigt snuskigt rika gamla triljon/ziljonärer som har för mycket pengar för att de någonsin kan spendera den om de fick samma summa när de föddes, och det är just de det onödiga ligger i, att de redan nu är gamla och kommer enbart att spendera en bråkdel av förmögenheten. Och alltså inte åka till Orvar. Det visade sig bland annat när jag skulle betala de sista av fakturorna för de skivorna jag köpt idag, då vägrade jag avlämna ens 10 kronor för att åka buss (hey, du är ju 20? Du ska inte betala 10 kronor! Detta är en skamfläck som kladdar ner hela din vackra image, en riktigt dryg fan!). Jag sa istället till mitt samvete att jag sprang ända till Huddinge Centrum för att få kondition. Ja du, det enda du fick var en massa kall luft i lungorna och håll som stack i bröstet, som om jag svalt en tjuv, vilket inte är bra! Har du till exempel tänkt på varför man inte, jag säger INTE, springer på vintern utan rätt klädsel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback