End of An Era

Nej detta inlägg har ingenting med Nightwish samlingsbox att göra även fast jag gillar att använda det som lite förvirrande/medryckande inläggstitel. Nej, saker och ting hände under veckan. Det är nämligen så att en av de gamla, grånade och visa männen, släktens överhuvud med andra ord, känner att hans livslåga inte riktigt orkar med den blåsande snöstormen som gör allt som står i dess makt att blåsa ut den. Klart är att man kan forma handen som en skyddande vägg om ljuset men det är omöjligt att klara sig in från stormen med en fortfarande starkt brinnande låga. Om man mot alla förväntningar skulle lyckas med det skulle lågan ändå vara så svag att de inte tjänade något till att fortsätta låta den vara vid liv.

Även fast detta är hur fruktansvärt som helst så känns det ändå spännande på ett sätt. Spännande på så sätt att jag äntligen kommer att ställas inför en av mina värsta rädslor och allt hänger nu på mig hur jag väljer att handskas med problematiken.

Läskigt… jag får minnesbilder från den dagen då vi var i Tyskland och hade gott i bergen. Den natten vill jag inte upprepa även fast jag vet att jag obönhörligt kommer att få göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback