Jag svär inte, jag röker, jag dricker inte... Fan, jag glömde pipan på Systembolaget!

Synd förresten att jag inte röker pipa - eller röker någonting för den delen. Skulle väl vara ål om jag skulle bli tvingad att röka något, men längre än så sträcker jag mig inte!
Vänta bara tills vetenskapen har skapat något så onödigt som cigarretter/pipor/cigaretter/cigariller du inte får någon form av cell förändringar utav. Då ska jag minsann göra ett ”Christian röker på bilden”-foto.
För det går än idag när vi vet hur farlig rökning är att undgå att det är häftigt att röka. Jag tycker iaf att det är riktigt häftigt. I varje fall på bilder och på film. Tänk dig din en mycket bra film med en rökscen. Där huvudpersonen tänder en cigarrett och blåser ut rök i alla dess former. Är inte det häftigt så vet jag inte vad som är det!
Skulle huvudpersonen vara så ren att han inte drack, hur skulle det då se ut? Eller om man inte snusade eller inte drack på film? Hur farligt det än är så kan jag fortfarande inte undgå att säga att det är riktigt, riktigt fränt.

Förutom nikotinrushen du får med varje bloss du tar så kan cigarretter ge dig en känsla av att du svävar däruppe på rosa moln bland änglarna. Det säger min pappa som har rökt, min mamma som fortfarande röker och pappas flickvän som också fortfarande röker att det inte finns något godare efter att ha ätit en god middag än att röka. Det blir som en liten kulm på en njutningspiral som bara exponentiellt har ökat ända sedan man tog den första matbiten.

Tänk alla filmstjärnor som ända sedan filmens början har rökt/snusat/tagit droger/druckit på film. De flesta förstår inte att de bokstavligt talat har offrat sitt liv för den vita duken. För visst finns det inga låtsascigarretter eller liknande som de använder på film? Film är i sanning mer oäkta än man tror, men jag tror nog att de flesta av dessa droger är riktiga på film. Den som har mer kunskap får gärna skriva ett inlägg och upplysa denna oupplysta jävel som för fan inte kan ett jävla shit. Ja, där har vi en annan sak, att svära. Tänk om man som mig inte tycker om att svära, hur gör man då? Jag kommer runt det hela med att det går an för mig att svära i skrift men det gör annars ont i själen när någon runtikring mig svär. Sedan så är det självklart att det är värre att svära åt någon än att svära på ett föremål av någe slag, men jag tycker ändå inte om att svära. Förresten, en tanke till er. Passar det bättre att svära i text på engelska än på svenska? Min Lära-dig-skriva-lärare sa alltid att man inte skulle ha fler än 3 svordomar i en hel roman, men jag håller inte med henne. Visst ska man inte svära så ofta att rytmen i språket går förlorad, men man behöver hellre inte begränsa sig till Shit, shit, oh fucking shit. Som exempel vill jag ta Dan Browns första roman om Professor Robert Langdon ”Änglar och Demoner”. Förutom att det är en utmärkt spänningsroman så har han precis lagom med svordomar däri. Men är det bara för att det är engelsk bok, eller skulle lika många svordomar kunna göra sig bra i en svensk text?
Nej, jag tror som jag sa först. Ha så många svordomar du vill, bara inte Jesus Christ Of A Friggin’ Stick rytmen i Fuck texten Curse And Blasphemy störs.

Kommentarer
Postat av: jessica

oj jag tror inte jag kan studera sålänge. jag älskar att lära mig saker men har oftast bara svårt att göra d egenom böcker och läromaterial. älskar att jobba praktiskt. Min största intresse är djur men har jätte svårt att bara sitta och läsa måste få röra å se de i real life, får en känsla av overklighet annars. Men lever du helt på studiebidrag eller har du något jobb?

hah du kan inte mena allvar? :) du behöver väl en mobil, jag hatar känslan av att inte kunna ringa,sms, och att kunan ta emot samtal. Speciellt då de är mycket viktiga! :P å kompisarna blir galna då de knappt får tag på mig. De är inge kul å att du kan tänka dig de ha jag lite svårt att tro, men om de nu skulle vara så att du inte har ett behov av en mobil så är det ett väldigt snällt erbjudande :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback