Man tycker att den cykeln ska klara av att köra i guppig skogsterräng

Christian: ”Man tycker att den cykeln ska klara av att köra i guppig skogsterräng”
Farsan: ”Det gör den, min son, det gör den. Det är bara det att den inte klarar av att köra i guppig skogsterräng med en Christian vid styret”

I måndags så gjorde jag inte så mycket som att bara titta på vår loggbokstentamensfråga innan Jeanette ringde och sa att jag skulle komma en timme tidigare. Då jag även skulle handla mikromat för 19:- tallriken så tog jag än ännu tidigare buss för att hinna handla mat till början av Februari i varje fall. Sedan gick jag hem till Jeanette och fick mat där – korv stroganoff med ris – och en massa andra saker. En ny tröja – har börjat gilla en ny sorts tröjor, kortärmade tighta tröjor. Mest för att det får mig att likna Hellhammer ;P – en portion med ovan nämnda mat med mig hem, lite satsumas eller mandariner eller clementiner, de är alla tre så lika, för vitamin C, samt ett par stora ulliga tumvantar – egentligen är jag en fingervantemänniska, men när de är så fina så och de är varma som få. Sedan efter jag frågat Jimmy om han förutom att titta till min cykel kunde se till min hallampa så åkte vi hem till mig i Jimmys lastbil han hade – tyvärr var det så att någon förstört deras bil och bara tagit två batterier och något annat obetydligt. Vet ni varför tjuvar gör så? Det kan förvisso vara så att de bara vill jävlas, men tänk om det är så att på svarta marknaden så kanske de byter de där energislöa batterierna mot en ny bil? Plötsligt så förstår man varför de snor åt sig de mest värdelösa av ting. Plus att fåtöljen som jag skulle hämta hos Jeanette inte skulle ha fått plats i deras bil. Inget ont som inte för något gott med sig… nämen de skulle självklart ha lånat en mindre lastbil hursomhelst. I varje fall vi installerade fåtöljen här, flyttade TV:n och plötsligt blev det riktigt comfy här. Sedan tittade vi till min cykel och det visade sig att hur mycket jag än själv skulle ha skruvat så skulle det inte laga lagringen som var sönder. Nästa gång jag åker till pappa så ska vi fixa det och jag kan börja cykla igen ? Sedan så förklarade han för mig att vi måste köpa något på IKEA för att fixa min hallampa, så det ska vi göra den 24:e. Det som han kunde göra något med var bordet som nu förutom ett par skruvar – det visade sig att jag troligtvis förstört skruvmejselns munstycke, därför gick det som det gick. Så jag ska hem till pappa och hämta en ny skruvmejsel för att skruva in de resterande skruvarna och efterdra lite, lite träolja så att jag inte råkar spilla kaffe och så går det aldrig bort, en fil, och lite annat. Bland annat ska vi göra något åt att jag inte kan spela mina spel. Ett av de nya spelen jag köpt på grund av min scificperiod som jag har nu, Deus Ex 2: Invisible Wars, kom idag. Men fungerade det att spela? Näpp! Ska se om pappa kan hjälpa mig med ett bättre halvgrafikkort.

Citatet ja… Det är en fiktiv dialog mellan mig och min far, när jag kommer med lagringen till cykelhjulet han ska fixa :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback