Livets små godbitar

Ett av mina stora intressen är musiken, som styr mitt liv på det ena eller andra sättet. Det är därför inte med särskild stor förvåning som mina läsare ska få sig en helt egen kategori som jag kallar just ”Musik”. Här kommer allt som har med tonerna som färdas genom luften och smeker dina inneröron att diskuteras. Minst varje vecka kommer jag lägga ut en spellista, jag kommer att annonsera de skivköp jag gjort, konserterna man besökt både förr och nu, och recensioner av det två sistnämnda kommer att stå till läsarens förfogande.

Vecka 40:s lista
Alphaville – Sounds Like A Melody (Allt är det där &%¤# Kvarteret Skatans fel!)
Black Label Motorcycle Club – Heart And Soul, Rise Or Fall (Rock/Noise Pop/Indie. Gillade deras “Ain’t No Easy Way”, vi får se vart det här landar)
Dark Tranquility – Character (Har velat lyssnat på den länge, och det är dags att spisa den nu)
Devil Townsend – Bad Devil (För att jag fick tips om att den hade liknande element som Diablo Swing Orchestra har. Om du inte hört dem så får du en vidarebefordrande länk av mig http://www.diabloswing.com/)
Evanescence – The Open Door (Gothmetallarnas kanske lite mer kommersiella val?)
Europe – Secret Society (Pudelrockarna har gått och blivit progressiva!)
Evergrey – Lost, Obedience, Unspeakable (Apokalypsen kommer på en redan så trist måndag)
Little Hylfers – Bra Mikrofoner (En av låtarna från Hasse & Tage: Svenska ord & co: saga & sanning - så mycket &! Mycket trevligt 60-tal)
Michael Bolton – Can’t Hold On, Can’t Let Go; How Am I Supposed To Live Without You, Steelbars (Skönsången får Bolton stå för denna vecka. Mycket trevlig röst, även fast jag inte gillade hans senare insatser i Mystic Healer)
Shania Twain – Wild & Wicked (Hon är faktiskt bra, och det som gick mig att börja lyssna var att den är producerad av AOR-stjärnan Paul Sabu)
Sonata Arctica - Misplaced (Börjar bli riktigt trött – om jag inte redan är det – på power metal, så jag ska nog lägga undan det och låta det ligga till sig. Till dess får Sonata Arctica, de med schlagerrefrängerna ni vet, bli veckans power metal)

Musiknörderiet slut för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback