Monsterburk

Ett av nackdelarna när man tar upp skillnaden mellan konsol och PC är att man till PC ständigt måste uppgradera hårdvaran. Å andra sidan så är alla de nya upplagorna av Playstation eller XBOX upphottade, upputsade, mot PC:n uppstudsiga uppgraderingar, så det argumentet tycker jag inte väger så mycket på vågen. Visst det är smått irriterande som jag har det nu att jag inte kan spela TES IV: Oblivion, Half-Life 2, Warhammer: Mark Of Chaos, Battlefield: 2142, Medieval II: Total War med full grafik och få ut det mesta av upplevelsen, istället för att göra det med ett kassigt grafikkort, där det hackar så fort du tar ett steg framåt eller vänder dig om och det enda du får ut är ren irritation. Fast att använda det som ett argument till att PC:n är sämre än konsoler, det är knappt så att jag anser det argumentet värdigt sitt namn!

Dock kommer det att ta ett flertal månader(kanske till och med år om man låter den pessimistiska sidan få göra sin röst hörd) innan jag samlat ihop den mängd pengar som kalaset ska gå på, för jag tänker inte bara uppgradera min dator ett snäpp. Nähej då, här är det en monsterdator jag eftersträvar så att jag behöver vänta minst 2 år till innan nästa uppgradering måste ske. Men det hindrar mig inte från att redan nu önska vilka delar jag vill ha. Dessa har jag valt ut hitintills:
Skärm=Sony 23" LCD SDM-P234B Black 1900x1200, 600:1, 16ms, DVI/VGA
Processor=Intel Pentium 4 524 3.06GHz Socket LGA775, 1MB, BOXED m/fläkt
Grafikkort=Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI/VIVO, Lite-Retail

Det ska bland annat till ett RAM-minne, och – anropar alla datornördar därute – finns du där ute som stämmer in på etiketten ”datornörd” så tveka inte att kladda ner vad du tycker om de datordelar jag ska inhandla, vilka tillägg respektive avdrag jag bör göra.

Jag skulle kunna skaffa ett jobb för att jag snabbare ska kunna tjäna ihop den behövda summan, men jag och skaffa jobb kan med mycket simpel matematik komma fram till att det på andra sidan likhetstecknet finns ett negativt svar. Om du, som jag vet att du vill, vill veta mer om detta och annat gå till inläggen listat under ”Mitt liv” så kommer du nog snart få ditt svar och lystmäte. Till dess är det med efterlängtad blick jag söker runt på komplett.se efter min drömburk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback