Byggarbetas mysterium

Jag förvånades en aning av att Mathias och Patrik, två av mina gamla grundskolepolare skulle börja på byggarbetarlinjen. Visst de var inte precis naturvetarmaterial, och betygen låg på under medel, med andra ord personer som inte skulle använda huvudet till något annat än till att ha en hjälm på. Så jag kanske skulle ha sett det komma, men det är ett mysterium som jag ännu inte kunnat få någon riktig kläm på: Hur kommer det sig att personerna som alltid skippade de första riktigt tidiga klockan åttalektionerna i skolan och alltid jublade högt när man fick sovmorgon som i det närmaste blev något heligt för dem, orkar kliva upp vid sådana okristliga tider som 05.30 eller snarlikt? Ja fattar inte?


Kommentarer
Postat av: elin

Människor förändras?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback