Eurovisionsschlagerfestivalen

Jo, visst finns det band som försöker surfa på Lordivågen och trots att alla Eurovisionschlagerdeltagare är den sortens artister vars material oftast brukar hålla för högst två omspelningar, sedan är de sönderspelade, så vill jag ändå visa några guldkorn i årets skörd.

 

Montenegro: Stevan Faddy ? ?Ajde kroci (Kan inte göra tokken därna c:n. Aja. Lyssna på gitarrspelet som går igen låten igenom. No more than good)

 

Island: Eirikur Hauksson ? Valentine Lost (Island har vinnarmaterial den här gången. Sångaren är gammal powermetallare btw. Det enda negativa är att någon översatt irländskan till ?Rock?n?Roll Can Heal Your Soul?. Jag kan inte isländska men han kan bara inte sagt så på den isländska versionen av låten)  

 

Tjeckien: Kabat ? Mala Dama (Den enda förutom Eirikur som ser ut som en hårdrockare. Nästan. Jag gillade Arakain när de sjöng på tjeckiska men jag vet inte om detta..)

 

Kroatien: Dragonfly feat. Dado Topic ? Vjerujem u ljubav (Lite blueshårdrock. Sångaren får extra högt betyg för han ser så nedthrashad, nedknarkad, nedpissad och neddrucken ut :P)

 

Moldavien: Natalia Barbu ? Fight (I programmet ?Inför Eurovisionschlagerfestivalen? så var diskussionen het kring huruvida hon verkligen live kan komma upp så högt som i videon. Den som lever får se, annars ligger hon riktigt bra till. Säger som en av lyssnarna där, låter som Evanescence Lite)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback