Firefest 2007

Jag vill dit http://www.thefirefest.com/ till Nottingham i England.

 

En av avigsidorna med att bo i Sverige är att det finns så få AOR-fantaster att det inte skulle löna sig med att de sötsliskigt melodiska banden skulle ta svängen förbi lagom landet falukorv. Visst händer det att något AORband någon gång under ett millennie besöker Moder Svea men det är oftast ett sådant känt band som Toto som ja, besökte Sverige förra året. Grämer mig fortfarande intill dags dato varför jag inte gick och bevittnade den konserten. Det finns dock ett ljus i tunneln, om än det är ganska svagt lysande som en glödlampa som är på väg att gå. Det finns Sweden Rock Festival där man kan ha tur att se vissa lite mer udda AOR-band, men det är ändå inte nog för mig. Jag måste bege mig över Nordsjön för att få mitt lystmäte. Speciellt då det denna gång finns så bra band att jag kommer skämmas över att inte åka.

 

Dragplåstren är:

FM

Valentine

Tyketto

Harem Scarem

Jorn

Jaded Heart

Threshold

Demon

Soul Doctor

 

Alla andra är bara plus i kanten, grädde på moset  =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback