Påskhelgen 2007

Det var ett bra tag sedan ett inlägg som speglar min privata värld publicerades så jag tänkte att det är lika bra och ta itu med det nu!

 

På skärtorsdagen åkte jag hem till pappa och snyltade på hans bostad och kök så länge jag kunde för mina aprilmånadspengar försvann första och andra veckan när jag fick pengarna i min hand. Hos fadersgubben hände en hel del. Bland annat var pappa tveksam över att jag skulle komma över just på torsdagen eftersom att brorsan och hans girlie skulle komma och det skulle bli brist på sovplatser. Om nu sedan min lillasyster väntade hennes boylie(?) ? tänk att man finner pojk/flickvänner allt tidigare i de yngre åldersgrupperna nuförtiden - under påskahelgen så kunde det bli riktigt trångt. Men detta problem som knappt behövdes diskuteras eftersom jag kunde sova på soffan på mellan- eller nedervåningen om det skulle bli tvunget så? onödigt according to me

 

På Påskafton jobbade jag en snabbis på morgonen för att sedan ha tid att träffa farföräldrarna och speciellt farfar som inte haft hälsan under de senaste två månaderna. Fick för övrigt veta att min friskis till farfar har rökt pipa en gång i tiden, något jag egentligen inte borde ha blivit så förvånad över eftersom att alla rökte på 20-talet, men också för att han rökt på den gamla korniga filmen som de visade senaste gången vi var hemma hos dem. Blind, I?ll tell ya. Jobbet gick extra enkelt då vi var två personer på lilla Corinne emedan Ahlvin fått en släng av influensa ? hahah, i den familjen har sjukdomarna gått från barn till barn till föräldrar till barn, de har blivit en rundgång och bakterierna förefaller ha slagit läger hos dem. Poor family, men det blir så med två barn - som inte gnällde i onödan förutom då vinden pinade henne med sitt infernaliska blåsande. Väl hemma målade vi ägg och åt Påskmiddag, för att sedan dricka kaffe, och äta godis. På Påskdagen åt vi också en stadig middag, med efterrätt och sedan skulle vi leta påskägg och om man nu orkade äta upp dem ställde pappa och Ylva fram ännu mera godis. Det har aldrig varit nådigt med mat hos pappa och denna helg utgjorde inte ett undantag!

 

Annars är topparna klippta, jag har fått brorsans cykel efter många om och men dvs. första gången sa han nej, sen efter han pussats och vänslats tillräckligt mycket med flickan sin sa han ja och gick ner och hämtade nyckeln till cykellåset, jag har bestämt att jag ska låna pengar ? av mig själv alltså ? för att köpa den monsterdator jag så länge trånat efter, har lånat Novemberskivor(svensk progg när den är som bäst, möjligtvis toppat av en och annan Nationalteaternplatta), en Troll(ursymfonisk bläkkmetall som låter väldigt snabbt och stressat vid första avlyssningarna) och en Tony Naima-skiva(har velat ha den ända sedan konserten på Repulsives skivaffär, nu får jag åter njuta av de mörka novemberkvällarna och minnena) av Alex, nynnat på udda spår från Stained Class och Sabotageskivan som jag ännu inte kunnat helt fullt ut, jag har fått fina gymnastikskor från pappa och Ylva eftersom jag avskyr att köpa kläder själv men gärna uppskattar om andra köper paltor och bestämmer min klädstil åt mig, det har inte blivit något rep, jag har sjungit alltför lite, fått med mig en bunke med mat till för att kunna klara mig med mat tills april månad är över.

 

Tååådäjjjj?..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback