Kanelbulletuggummi

Vill ni äta något gott så ta då och sätta i er en vetelängd alternativt kanelbulle(de som mormor eller farmor gjort - och jag vägrar klaga på att svenska språket har kvar de gamla skillnaderna mellan min fars föräldrar och min mors föräldrar) och sedan sätt i er ett tuggummi. Vet dock ej vilken smak, de som ständigt bor i min mammas väska. Då blandas alla de rester av socker och bullbitar som sitter kvar mellan tänderna(du rengör mellan tänderna på ett sätt som inte Plackers eller ordinär tandtråd ens kommer i närheten utav) och det är så snuskigt gudagott!

Kommentarer
Postat av: Elin

Varför skulle man klaga på skillanden mellan far-och mormor? Det är ju klockrent. Alla andra språk borde ta efter oss. Att kalla mormor och farmor för samma sak är ju som att kalla båda ens föräldrar för samma sak. Tycker jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback