Musik är livets vatten?

Måste bara delge er lite bra musik att förgylla era liv med. As usual:

Björn Afzelius - "Europa" och "Bella Donna" (De är de riktiga bra låtarna med honom. Gillar inte alltför mycket Afzeliusblues och hans sorgliga låtar förutom "Tusen bitar" och "Sång till friheten". "Varannan damernas" för texten och för svänget. Om någon kan ge mig exempel på fler liknande låtar ur hans enorma arkiv så skriv gärna)

Neal Morse - Question Mark & Magellan - Symphony For A Misanthrope(Veckans progressiva akter. Det bästa med Morse hittills är såklart "In The Fire", det bästa med Magellan kan jag inte säga än då jag inte lyssnat så mycket men "Why Water Weeds?" - som är en så frän titel - är ännu en .

Machinae Supremacy - Redeemer(SID Metal, vet inte om det är så nytt men för mig är det. Fick reda på ordet den 6:e November 2006 då jag läste en recension av dem. Musiken går att beskrivas som ett In Flames/någon sångare som jag för tillfället inte kan placera/och en massa dataspel. De gör sin musik med en såkallad SidStation som har det där speciella SID-chippet från konsolen Commodore 64. Hela skivan är superb men lyssna speciellt på höjdpunkterna "Rise", "Fury", "Ronin" också bra, "Seventeen" med den utmärkta dialogen "These People are Pretty Smart! Yes sire, a lot of them actually went to College", "Rouge World Asylum"-början är gudomlig. Listen to them dataspelssyntarna! "Through The Looking Glass" - Först smäktande piano, sedan piano tillsammans med blyhårda trummor. "Prelude To Empire" tar dig igenom massa av deras låtar till den - jag känner att jag får slut på ord nu - utomordentliga "Empire". Ett måste ha för Commondore 64:älskande In Flames-nissar)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Går spånga gymnasium, naturbruk :)

sysslar du med?

Postat av: Jessica

oj jag tror inte jag kan studera sålänge. jag älskar att lära mig saker men har oftast bara svårt att göra d egenom böcker och läromaterial. älskar att jobba praktiskt. Min största intresse är djur men har jätte svårt att bara sitta och läsa måste få röra å se de i real life, får en känsla av overklighet annars. Men lever du helt på studiebidrag eller har du något jobb?

hah du kan inte mena allvar? :) du behöver väl en mobil, jag hatar känslan av att inte kunna ringa,sms, och att kunan ta emot samtal. Speciellt då de är mycket viktiga! :P å kompisarna blir galna då de knappt får tag på mig. De är inge kul å att du kan tänka dig de ha jag lite svårt att tro, men om de nu skulle vara så att du inte har ett behov av en mobil så är det ett väldigt snällt erbjudande :)

2007-01-09 @ 22:34:08
URL: http://b2002.blogg.se
Postat av: Nisse

Oj! Du var mig verkligen energisk när det kommer till att posta kommentarer. Men det är kul att få lite respons på det man skriver.

Helt klart skulle ett snabbchatprogram vara att föredra. Har du MSN kan du ju lägga till [email protected] för att filosofera vidare kring tid, deja vu, religion, etiska dilemman, metafysik eller vad som hellst. Jag diskuterar mer än gärna om sådant. Det är intressant ju.

2007-01-10 @ 20:38:24
URL: http://nizzah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback