Status i tatueringar?

Jo, det finns det faktiskt. Ni vet att det finns små tatueringshjärtan som man kan ha på skuldran eller på någon av skinkorna eller precis vid slutet av korsryggen. Eller fjärilar om man är mer insektfascinerad på valfritt ställe efter midjan. Sådana tatueringar är små och ligger därför väldigt långt ner på hierarkitrappsteget. De som skulle finnas på toppen av hierarkin eller kanske till och med ovanför det översta trappsteget skulle vara heltatueringarna som tar upp stora delar av hela kroppen. Det kan vara ryggtavlan som offrats till en målarduksmålning och drakens vinge eller ben eller bläckfiskens tentakler eller ormens svans är så stora att de behöver dina armar och händer för sträcka ut sig i sin fulla längd. Eller en motorcykel vars ena styre behöver ditt ena ben eller kanske en sådan där breddäckad lastbils ena avgasrör som sträcker sig upp i nacken och nafsar på ditt hår.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Det där med tatueringar är lite knepigt. Jag har funderat på att skaffa en men frågan är väl egentligen vad. Har funderat på ett par vingar över skuldrorna ett tag... frågan är om det är för stort. Jag har funderat på mindre saker också. Små tatueringer som knappt syns föränn man tittar noga.

Jag bestämde mig för att tatuera mig när jag fyllt 25 så jag har ju lite betänketid kvar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback